به من اطلاع بده!

با کلیک بر روی "Allow" از تخفیف ها و پیام های سایت مطلع شوید.

تکمیل اثاثیه، جهاز برون و چیدن آن ها در منزل

تکمیل-اثاثیه،-جهاز-برون-و-چیدن-آن-ها-در-منزل-8721.jpg
اگه جایی رو برای قراردادن اثاث ها و جهیزیه داری، برای کاهش هزینه ها بهتره که صبر کنی تا همه باهم جمع بشن و بعد با یه ماشین باربری منتقلشون کنی. از افراد خوش سلیقه ی فامیل برای چیدن جهیزیه کمک بگیر! حتی میتونی یه جشن کوچیک برای بردن جهیزیه ات برگزار کنی. ولی زیاد به چینش اولیه گیر نده! چون بعدا سر فرصت میتونی اونارو تغیر بدی.

جهاز برون عروس چگونه است؟

بعد از فرایند سخت و نفس گیر خرید جهیزیه که بازه زمانی 6 ماه تا یک سال باید برای آن در نظر گرفته شود نوبت می رسد به انتقال و چیدمان اسباب و اثایه و جهیزیه عروس خانم. سعی کنید در ماه آخر لیست نهایی خرید را چک کنید و کلیه خرید و سفارشات را انجام دهید و آماده مراسم جهاز برون شوید.

 

 

جهاز برون چیست؟

فرایند انتقال لوازم شخصی و جهیزیه عروس به منزل داماد را جهاز برون می گویند. خانواده عروس کلیه لوازم عروس خانم و جهیزیه خریداری شده را تزئین می کنند و در تاریخ و روز مشخصی آن ها را به منزل داماد منتقل می کنند.

در ادامه به برخی نکات در رابطه با رسم جهاز برون اشاره می شود. 

  1. آیا در روز جهاز برون فقط وسیله ها عروس برده می شود؟

خیر، جابجایی وسایل شخصی داماد و اقلامی که خرید آن ها به عهده داماد بوده را هم می توان در همین روز انجام داد.

  1. چه زمانی جهاز برون مناسب است؟

 یک ماه قبل از مراسم عروسی زمان مناسبی است برای انتقال و چیدمان وسایل، زیرا ممکن است بعد از چیدمان و سازماندهی به وسایل نیاز به خرید و تهیه برخی اقلام دیگر باشد.

 

 

  1. آیا انتقال وسایل نیاز به جشن دارد؟

در برخی رسم و رسومات این مراسم با برنامه ریزی و تدارکات و دعوت افراد در قالب جشن بگزار می شود.

  1. چه افرادی به این مراسم دعوت می شوند؟

 اغلب بزرگان فامیل و اقوام درجه یک از خانواده عروس و داماد برای مراسم جهازبرون دعوت می شوند.

  1. آیا همان روز انتقال وسیه ها باید مهمان دعوت کرد؟

خیر اجباری نیست، زیرا برخی می خواهند وسیله ها چیدمان شود و بعد مهمانان به منزل عروس و داماد دعوت شوند.

 

 

  1. وسیله ها نیاز به کادو پیچ و تزیین دارند؟

 برخی با بسته بندی و دیزاین اسباب را ارسال می کنند، برخی این کار را انجام نمی دهند چون می خواهند وسایل چیده و بعد مهمان ها دعوت شوند، در اغلب موارد هم پون دیگر خانه پدر عروس فضا کافی ندارد ممکن است از انبار یا خود فروشگاه کالا ها انتقال دلده شوند. برخی هم بعد از چیدن وسایل، آن ها را با ربان و گل تزئین و خانه را گل آرایی می کنند.

  1. آیا گرفتن مراسم جهاز برون اجباری است؟

 خیر، در زمان حال حاضر تقریبا این رسم منسوخ و قدیمی شده است و دیگر زیاد تمایل به انجام این رسم در بین افراد خصوصا جوان ها وجود ندارد. زیرا عقیده دارند دعوت و نمایش وسایل زندگی مشترک باعث چشم و هم چشمی و رقابت می شود و کم و زیاد وسیله ها مربوط به خود عروس و داماد است و نیازی نیست که دیگران در جریان آن باشند.

  1. آیا افرادی که به مراسم جهاز برون دعوت می شوند هدیه می برند؟

در اغلب موارد افراد دست خالی به این مراسم نمی روند و یک هدیه برای منزل جدید عروس و داماد برده می شود. می توان قبل از روز مهمانی یک نفر لیستی از وسایل مورد نیاز عروس و داماد که خریداری نشده است را تهیه و در صورت تمایل، مهمانان از آن لیست هدیه را خریداری کنند.

 

 

  1. هزینه انتقال و جابجایی جهیزیه با چه کسی است؟

به عهده داماد می باشد.

  1. چه کسی مسئول چیدمان وسایل است؟

چون شما قرار است در آن خانه زندگی کنید و باید باب میل و سلیقه شما باشد پس تا جای امکان خودتان این کار را اتنجام دهید ولی می توانید از دوستان و اقوام  با سلیقه و خوش ذوق تان برای چیدمان وسایل کمک بگیرید.

کلام آخر

فراموش نکنید در تهیه و خرید وسایل از چشم و هم چشمی و رقابت با دوست و فامیل جدا خودداری کنید و برای تظاهر و نمایش خودتان و خانواده تان را تحت فشار قرار ندهید. زیرا این اسباب و اثاثیه و وسایل قرار است طبق نیاز و انستفاده شما تهیه و خریداری شوند و باعث رفاه و آسایش شما باشند نه اینکه در اول زندگی مشترک فکر قرض و بدهی وسایل باعث ایجاد تنش و استرس در روز های اولیه زندگی مشترک تان شود.

 

نویسنده: شکیلا شیرانزائی